Birazoku.com sitesinde de kitapların ilk sayfalarından biraz okuyabilir, satın almadan önce fikir sahibi olabilirsiniz. Devamı »

Yazar ya da yayınevi iseniz kitaplarınızı ücretsiz yükleyin!

Sanat Yolculukları
Sanat Yolculukları

Sanat Yolculukları

Ülkü Tamer

Sanat Yolculukları, Ülkü Tamer’in belleğine bir yolculuk olarak düşünülebilir. Papirüs’ten Cağaloğlu’ndaki Eser Han’a, Onat Kutlar’dan güzel Antep sokaklarına, Attila İlhan’dan Baylan Pastanesi’ne değin genişleyen…

Sanat Yolculukları, Ülkü Tamer’in belleğine bir yolculuk olarak düşünülebilir. Papirüs’ten Cağaloğlu’ndaki Eser Han’a, Onat Kutlar’dan güzel Antep sokaklarına, Attila İlhan’dan Baylan Pastanesi’ne değin genişleyen bir sanat yolculuğudur bu. Beyazıt Meydanı’ndaki simitler, Kumkapı’daki balıkçılar, Beyoğlu sinemalarında biten günler. Ülkü Tamer, özlediği dostlarının şiirleriyle konuşabildiği zamanları yaşar artık ve onları “hatırlayarak” yeniden çağırır. Ve sorar, Yeşilçam’ı mı özlüyoruz, o günün Türkiye’sini mi? Yıldız Kenter’i, Yılmaz Güney’i ve aynı sahneyi paylaştığı Müjdat Gezen’i; elinde Göçmüş Kediler Bahçesi ile gelen Bilge’yi, Cahit Külebi’nin hiçbir dile çevrilemez Hikâye’sini. Ancak tüm bu hatıralara rağmen gelecek hakkında düşünmeyi de ihmal etmez Ülkü Tamer. Televizyondan bilgisayara, daktilodan internete çağına tanıklık eder ve nereye gittiğimizi sorar bize. Çocuk edebiyatından klasiklere, çağdaş edebiyattan dünya sanatına kadar pek çok konuda, berrak bir zihinle çıkarımlar yapar. Televizyondaki programlarda işittiklerinize gülmeyin, öfkelenin der. Kullandığımız dili işitir ve bize ait olan dili hatırlatır. Kültür ve dil değişiminin farkındadır, sakınmadan söyler söyleyeceğini.

Yazdıklarını serçeler gibi gökyüzüne salanların şairidir Ülkü Tamer, kartallaşıp onların peşine düşenlerin değil. Bu yüzden onunki bir sanat yolculuğudur. Dünün, bugünün ve yarının hiç bitmeyecek yolculuğu.

İÇİNDEKİLER
Sunuş…………………………………………………………………………………………. 9
Saflığın Şiirini Özledim…………………………………………………………….. 11
“Yine Kamyonlar Kavun Taşır…”……………………………………………… 15
Fuzulî Fâilatün / Karac’oğlan Dört Dört Üç ……………………………… 19
Asrî Osmanlıcaya… ya da Neo-Osmanlıcaya Doğru ………………… 23
Sadece Kitap Sevmek Değil, Kitabı da Sevmek………………………….. 27
Bilgisayar İcat Oldu………………………………………………………………….. 31
… İnsan Yok Oldu……………………………………………………………………. 35
“Neden Okumuyoruz?” ……………………………………………………………. 39
“Çizilen” Klasikler, “Okunan” Klasikler……………………………………. 41
Basamakları Teker Teker Tırmanmak………………………………………. 45
Hem “Anlamak” Hem “Duymak” İçin……………………………………… 49
En Çok Satan Yazarlar……………………………………………………………… 53
Yaz Geldi… Tatile Hangi Kitaplarla Çıkalım?……………………………. 55
Edebiyatı Diri Tutanlar…………………………………………………………….. 57
Olmaz Olmaz Deme… “Best Seller” Olur………………………………….. 61
Bırakın da Boş Sayfalar Dolsun ………………………………………………… 65
Öğretmen O Kadar Çok ki… …………………………………………………….. 69
Düşünce Özgürlüğü, Seçme Özgürlüğünü de Kapsıyor…………….. 71
Halk Sanatçısı Shakespeare ………………………………………………………. 75
Kitap Sergisi’nden Kitap Fuarı’na …………………………………………….. 77
Şiir, Çevrilince………………………………………………………………………….. 81
Edebiyatta “Şu Çılgın İnsanlar” ………………………………………………… 83
Kendinden Kahraman Yaratanların Öyküsü: Troya …………………. 87
Geleneklerimize Ne Kadar Bağlıyız?…………………………………………. 93
“Kusuruna Bakma, O Daha Çocuk”………………………………………….. 95
Çocuk “Başından Geçenler”e Önem Verir………………………………… 99
Cumalı da “Güzel Aydınlık”lardan Biriydi ……………………………… 103
Onat, Tepeden Tırnağa Şairdi …………………………………………………. 107
Cemal Süreya’nın Dergiciliği ………………………………………………….. 111
Türk Edebiyatına Gecikmiş Bir Ödül ……………………………………… 115
“Son Yolcunun Adı Attilâ İlhan’dı” ………………………………………… 119
Ezgileri Pan’ın Flütüyle Örülü… ……………………………………………… 123
Bir Delikanlı: Sait Faik ……………………………………………………………. 127
Bilge Karasu’yu Ne Çok Özlemişim………………………………………… 131
Müjdat’ın Ellinci Yılı………………………………………………………………. 135
Altmış Yıldır Sahnede…………………………………………………………….. 139
Baba Denize Açıldı…………………………………………………………………. 143
İnanılmaz Bir Çalışkan …………………………………………………………… 145
Sinema Seyirciliğinden Film Seyirciliğine……………………………….. 149
Müsaade Ederseniz Sizi Özleyebilir miyim, Yeşilçam? ……………. 153
Usta Bir Yönetmenin Doğum Gününde …………………………………. 157
Sinemanın Onurunu Koruyan Bir Aydındı…………………………….. 161
Spagetti Western… Jambonlu Lâhmacun!……………………………….. 165
Sinemada Çiftler…………………………………………………………………….. 167
Bir Masal İçin Altı Başlangıç…………………………………………………… 171
Yandık! Ramazanla Birlikte Kanto da Geliyor! ……………………….. 173
Muz Gibi Futboldan Çürük İğdeye …………………………………………. 175
“İddiaya Var mısın?”………………………………………………………………. 179
Left Bankası ……………………………………………………………………………. 183
“Sanatçı Uyumsuzluğu Diri Tutabilir” …………………………………… 185
Edgar’ın Lâneti Dünyayı Kasıp Kavurmuştu…………………………… 187
“Söz Özgürlüğü… Ama Sadece Benim İçin!” …………………………… 191
Kültür Değişiminin Özeti……………………………………………………….. 195
Bağırıp Çağırmadan, Kırıp Dökmeden …………………………………… 197
“Ey Öfke, Korku ve Öç Ustaları” …………………………………………….. 201
Gülmeyin, Öfkelenin! …………………………………………………………….. 205
Niye Yakınıyoruz!…………………………………………………………………… 207
Bunları da “Hatırla Sevgili” …………………………………………………….. 209
Paşa’nın “Hamam”ı………………………………………………………………… 213
Süperler, Megalar, Divalar, İmparatorlar Cenneti …………………… 215

SUNUŞ

Ülkü Tamer’in daha önce Kırıp Dökmeden ismiyle İKÜ Yayınevi tarafından 2010 yılında yayımlanan kitabında yazarın hatıraları ve sanat ile ilgili çeşitli konularda yazılmış altmış farklı metin şu dört ara başlık altında sıralanmıştır: “Uygarlık Yolu”, “Kültür Mültür”, “Bir Hoş Seda” ve “Şundan Bundan”. Ülkü Tamer’in vefatı sonrasında Ketebe Yayınları’na ulaştırılan dosyalar arasında bu kitabı içeren yazılar da yer alıyordu. Ülkü Tamer Kırıp Dökmeden kitabının başlığını bu dosyada değiştirmiş ve bu niyetle de çalıştığı word belgesine Sanat Yolculukları ismini vermiştir. Ayrıca yazar bu dosyada, daha önce yayımlanan kitaptaki ara başlıkları çıkarmış ve içerik aynı kalmakla birlikte yazıların sırasını da değiştirmiştir.

Elinizdeki kitabı Ülkü Tamer’in çalıştığı dosyayı temel alarak yayına hazırladım. Kitabın isminin Sanat Yolculukları olmasının birkaç sebebi vardır. Bunlardan en önemlisi yazarın kitap ismini değiştirme konusundaki tercihine saygı duymaktır. Ayrıca bu kitap ismi, içeriği çok iyi çerçevelemektedir.

Kırıp Dökmeden’i oluşturan yazıların daha önce hangi süreli yayınlarda yayımlandığını gösteren bilgiler eserde yoktu. Bu…

Eklendi: Yayım tarihi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Kategori(ler) Deneme
  • Kitap AdıSanat Yolculukları
  • Sayfa Sayısı224
  • YazarÜlkü Tamer
  • ISBN9786257303378
  • Boyutlar, Kapak13.5x21 cm, Karton Kapak
  • YayıneviKetebe Yayınevi / 2021

Yazarın Diğer Kitapları

  1. Tarihte Yaşanmamış Olaylar ~ Ülkü TamerTarihte Yaşanmamış Olaylar

    Tarihte Yaşanmamış Olaylar

    Ülkü Tamer

    Portekizliler, ateş saçan sopalarla yola çıkınca eski Mısır’ın piramitlerini aydınlatıyor güneş. Kızılderililer, büyüleyici düşler görürken Çin Seddi’nde uzun bir koşuya çıkıyor genç adamlar. İvan...

  2. Yanardağın Üstündeki Kuş ~ Ülkü TamerYanardağın Üstündeki Kuş

    Yanardağın Üstündeki Kuş

    Ülkü Tamer

    Şiir gümüşün simgesidir, çeliğin yapılışı. Kurşunun çıkışıdır şiir. Şiir çitlerin dikenidir, tarlanın sürülmesi. Rençberin dalgınlığıdır şiir. Şiir tatarcıkların saatidir, ateş böceklerinin saniyesi. Tabiatın yıllarıdır...

  3. Sanatın ve Edebiyatın Dayanılmaz Hafifliği ~ Ülkü TamerSanatın ve Edebiyatın Dayanılmaz Hafifliği

    Sanatın ve Edebiyatın Dayanılmaz Hafifliği

    Ülkü Tamer

    Hamlet’i kim yazdı? Tolstoy ve Dostoyevski’nin en sevdiği roman neydi? Mark Twain nasıl rüyalar görürdü? Paul Klee için resmin tanımı neydi? Thomas Hobbes yatmadan...

Men-e-men Birazoku

Aynı Kategoriden

  1. Aşık Kadınlar Sokağı ~ Hikmet ÇetinkayaAşık Kadınlar Sokağı

    Aşık Kadınlar Sokağı

    Hikmet Çetinkaya

    Evin holünde uzun bir zaman… Kadın, erkeğe gülümsüyor… Erkek “bir oyun” olduğunu o anda seziyor… Kadın, pencere kenarına doğru gidiyor usulca… Kadın, kandırmacaları yaşamına...

  2. Kendinden Öte Bir Yol ~ Salih ÖzaytürkKendinden Öte Bir Yol

    Kendinden Öte Bir Yol

    Salih Özaytürk

    Varoluşun hakikatini arayan, görünenin ardında gizlenen gerçeğe temas eden denemeler bunlar. Bir tür, olayların kendi varlıklarında ve ‘an’da saklı olan anlamları birlikte görebilme çabası....

  3. Yakın ~ Oruç AruobaYakın

    Yakın

    Oruç Aruoba

    Belki, sonunda, önemli olan, boyuna “uzak” olandan daha da uzaklaşmağa; “yakın” olana daha da yakınlaşmağa çalışmak yerine, tersini de -evet, yalnızca “denemiş” olmak için...

Haftanın Yayınevi
Yazarlardan Seçmeler
Editörün Seçimi
Kategorilerden Seçmeler

Yeni girilen kitapları kaçırmayın

Şimdi e-bültenimize abone olun.

    Oynat Durdur
    Vimeo Fragman Vimeo Durdur